Konflikty w grupie i sposoby ich rozwiązywania

Cel szkolenia:

szkolenie zapoznaje uczestników ze współczesnym ujęciem problematyki konfliktów interpersonalnych, a szczególnie zwraca uwagę na umiejętności rozpoznawania oznak konfliktów w grupie, przebieg sytuacji konfliktowej i daje wiedzę, jak praktycznie rozwiązywać konflikty.

Treść szkolenia:

omówione zostaną następujące zagadnienia dotyczące konfliktów interpersonalnych:

  • fazy rozwoju konfliktów,
  • rodzaje konfliktów,
  • iluzje dotyczące konfliktów,
  • sposoby dochodzenia do skutecznych rozwiązań konfliktów (metoda 4 kroków).

    Przedstawiony zostanie także kwestionariusz psychologiczny, umożliwiający rozpoznanie własnych strategii rozwiązywania konfliktów. Uczestnicy będą mieli możliwość stworzenia własnych rozwiązań hipotetycznych sytuacji konfliktowych (gra psychologiczna).

    Procedura szkolenia:

    wykład, dyskusja, warsztaty (praca w grupach), kwestionariusz psychologiczny.

    Szkolenie przeznaczone jest dla :

    kadry zarządzającej grupami pracowniczymi.

    Czas trwania szkolenia :

    6-8 godzin

    Maksymalna liczba uczestników w jednej grupie:

    12 osób.